Aplikacje social media w telefonie
Marketing

Jak zbudować strategię na social media?

Social media stanowią niezwykle ważny kanał komunikacji z odbiorcami. Chcąc je dobrze prowadzić i osiągać zamierzone cele, ważne jest wyznaczenie strategii. Ta polega na obraniu celów, do których będzie się dążyć i narzędzi, którymi będzie się operować. Sprawdź, jak zbudować strategię na social media!

Strategia social media – czym jest?

Strategia social media jest niczym mapa, która pozwala na obranie kierunku podążania w realizowaniu celów biznesowych. Co więcej, sprzyja też temu, by nie błądzić i przeć odważnie ku rozwojowi marki. Odpowiednio i skrupulatnie przygotowana posłuży przez kilka lat i pozwoli rozwinąć firmę na takim poziomie, do jakiego dążysz. Strategia social media może być mocno rozbudowana lub też skromna, nakreślająca wyłącznie podstawowe cele oraz wykorzystująca bazowe narzędzia. Długość i forma zależy więc od Ciebie i Twoich potrzeb, ale pamiętaj, że nadrzędnym jej zadaniem jest to, by była po prostu przydatna i skuteczna, przez co nie należy jej traktować po macoszemu. Jeśli nie masz w tym zakresie doświadczenia, możesz zgłosić się do agencji, dla której prowadzenie social media to chleb powszedni.

Jak zbudować strategię na social media – wskazówki

  1. Zacznij od wyznaczenia celów, jakie chcesz osiągnąć. Najczęściej firmy chcą zwiększyć sprzedaż, zbudować rozpoznawalność marki, znaleźć się w pozycji eksperta branży, wkroczyć na nowe rynki, dostarczać wartościowe treści odbiorcom i ich edukować. Cele mogą być długofalowe, ale i całkiem bliskie. To one pozwolą wyznaczyć kierunek działań i narzędzia, którymi będziesz operować.
  2. Wyznacz swoją grupę odbiorców. Każda marka skupia wokół siebie, swoich usług i produktów, określone grupy odbiorców. Z innych kanałów i narzędzi komunikacji będziesz korzystać w przypadku sprzedaży deskorolek, a z innych, jeśli sprzedajesz maszyny rolnicze albo prowadzisz zajęcia fitness dla kobiet ciężarnych. Wskaż, do kogo chcesz docierać, ponieważ znacząco ułatwi Ci to nie tylko stworzenie strategii na social media, ale i jej późniejsze realizowanie.
  3. Wybierz kanały komunikacji. Social media daję szerokie spektrum możliwości. Możesz prezentować swoją markę na Instagramie, Facebooku, TikToku, Twitterze, YouTubie, Pintereście, LinkedInie i w innych, mniej popularnych platformach. Działaj tam, gdzie skupia się Twoja grupa odbiorców. Influencer marketing na TikToku będzie świetnym wyborem, jeśli na przykład wprowadzasz na rynek produkt dedykowany młodzieży, ale już nie sprawdzi się, jeśli masz firmę transportową i chcesz pozyskać kontrahentów. W tym przypadku lepszym medium będzie LinkedIn.
  4. Wskaż mocne i słabe strony swojej firmy. Przeprowadź analizę SWOT, która polega na przyjrzeniu się lepiej własnemu biznesowi. W ten sposób wyznaczysz mocne i słabe strony, ale też szanse i zagrożenia, jakie staną na drodze rozwoju firmy. Pomoże Ci to w stworzeniu dobrej strategii na social media.
  5. Przeanalizuj działania konkurencji. Poznaj jej ofertę, ale też sprawdź, w jaki sposób komunikuje się z odbiorcami, jak się reklamuje i w jakich kanałach social media działa. Nie podążaj jednak za konkurencją – wyciągnij wnioski, zastanów się, jaka jest Twoja przewaga i uwzględnij te elementy w swojej strategii marketingowej.

Mając na uwadze te 5 kluczowych kroków i ich rzetelne zrealizowanie, może być pewien, że Twoja strategia w krótce przyniesie zadziwiające efekty!

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.