Artykuł sponsorowany.
Porównywanie cen w dobie ogólnodostępnego Internetu jest dosyć powszechne. Od wielu lat, wraz z rozwojem branży e-commerce, porównywarki cenowe stały się nieodłącznym towarzyszem zakupów w sieci. Bez względu na to, czy klient poszukuje odzieży czy telefonu, pierwszymi ofertami, które zobaczy, będą te, prezentowane w porównywarkach cenowych.
W jaki sposób działają porównywarki cenowe?
Porównywarki cenowe dają możliwość zestawienia ze sobą tych samych produktów, dostępnych w różnych sklepach. Ich działanie opiera się na specjalnym algorytmie, który przeszukuje zasoby sklepów i zestawia je z konkurencją. Następnie porównywarka cenowa ustawia wyniki zgodnie z preferencjami użytkownika, np. od najtańszego do najdroższego. Porównywarka cenowa jest połączona z zasobami sklepu dzięki plikowi xml, który jest na bieżąco aktualizowany i zgodny ze stanem faktycznym w ofercie. Taka segregacja produktów sprawia, że użytkownik jest w stanie wyrobić sobie o nich opinię, porównać oferty i wybrać najlepszy produkt dla siebie.
Korzyści dla sklepów obecnych w porównywarkach internetowych
Z uwagi na ogromną konkurencję, przebicie się z ofertą i promocja w sklepu w porównywarkach internetowych może być zadaniem trudnym. Sklep, który udostępnia sprzedawane produkty w porównywarce cenowej, realizuje w taki sposób strategię marketingową. Dzięki funkcjonowaniu sklepu w porównywarce internetowej, mogą do niego trafić klienci, którzy inaczej nie znaleźliby jego oferty, co powoduje znaczny wzrost sprzedaży. Ponadto oferta sklepu, która wygląda korzystnie na tle innych, buduje renomę i wizerunek marki, a klienci zaczynają darzyć sklep zaufaniem. Warto podkreślić, że porównywarki cenowe, oprócz oferty produktowej, prezentują również podstawowe informacje o samym sklepie, w tym jego dane kontaktowe, dostępne metody płatności, sposoby dostawy czy aktualne promocje cenowe.
Porównywarki cen a porównywarki opinii
Równolegle z porównywarkami cen działają porównywarki opinii, które gromadzą obiektywne recenzje na temat konkretnych produktów i sklepów. Dzięki porównywarkom opinii wzrasta wiarygodność sklepów, a to ułatwia ich pozycjonowane i generuje wartościowy ruch na stronie internetowej. Porównywarki cenowe także dają możliwość opiniowania towarów, ale w przypadku recenzji samego sklepu oraz jego obsługi porównywarki opinii wydają się być lepszym rozwiązaniem.
Sklepy ze sprzętem elektronicznym w porównywarkach cenowych
Jak wskazują badania, Polacy najczęściej w porównywarkach cenowych wyszukują sprzętu RTV i AGD oraz smartfonów i tabletów. Sprzęt elektroniczny to niezwykle popularna kategoria produktowa. Jednym ze sklepów ze sprzętem elektronicznym, obecnym w porównywarkach cenowych jest Techwish. Sklep oferuje oryginalne i wyselekcjonowane produkty, w tym smartfony, słuchawki, hulajnogi elektroniczne, monitory, kamery oraz inne gadżety. Oprócz oferty w porównywarkach cenowych sklep Techwish korzysta również z porównywarek opinii. Warto podkreślić, że oceny sklepu Techwish zarówno w porównywarkach cenowych, jak i w porównywarkach opinii są dosyć dobre.